Selamat Datang ke blog rasmi AXIS =)Association of Excellent Integrated Students SBPI Kubang Pasu
Anda dijemput menjadi pengarang!

Sesiapa yang ingin menulis dalam blog ini, sila hantar emel anda di sini : klik sini.

Tuesday, March 15, 2011

maka bercinta lah monyet itu....


Salam sejahtera ke atas kamu....

penulisan kali ini sekadar ntuk mnghilangkan tensyen yg ter'condense' dlm jiwa....hahah.wlaupun aku duk tulih pasal benda alah nma cinta2 ja...bkn brmaksud aku nk mnggalakkn org br'couple' tp sekadar dibuat pembacaan ringn mngenai pengalaman aku xpun pengalaman org2 yg dekat dengan aku...

bnda ni rasanya suma org dh taw...xyah la aku nk berdefinisi kt sini.mari pendekkan jalan cerita!!

kat sekolah dulu kompom2 ad gk yg penah taruh hati kt kawan2 kn.xkira laki mahupun mereka yg xptut ad bulu kaki yg banyak(pompuan la..)...dn cinta monyet ni selalu terbahagi kepada 2 macam..

1. secara ter sembunyi
2. secara terang terangan...

tp kat sini aku nk huraikan yg secara terang terangan dulu...haha..
terang-terangan ini selalunya lebih rancak,pnuh ngn buih2 kebahgian kebanyakkn mnggunakan org ketiga dlm mnjadi medium prhubungn...nama lain nya 'posmen' la.org ketiga selalunya dikalangn permpuan dn tidak kurangnya yg mnggunakan lelaki tp kriteria posmen ni selalunya lg x hensem atau x cntik dr pasangn yg ingin dihubungi..cinta monyet yg secara terang-terangan ni lebih trncang(sbb tkot kantoi ngn ustazah2) dan byk mnggunakan emosi...mana xnya...kadang2 nk merajuk la,nk mngadu la,nk jeles2 la.dn xlupa juga lebih mnguntung kan....sbb kadang2 parent pasangn anda bawa bekal dr rumah..buleh gk tmpang skali.dn acap(xbrkaitan dgn insan brnama asyraf yg mnggunakankan pnggilan acap) kali tibanya hari jadi dapat hadiah...hubungn sperti ini juga mmrlukan plaburan dn snggup mnangggung risiko.antara risikonya ialah:

-kna tngkap dgn badan dakwah dan rohani/ustaz&ustazah
-makan hati ketika sesi ceramah yg sudah tentunya akan mngutarakan isu2 kapel remaja
-jumpa yg segak lg..jenuh nk cari alasan mntak ptus..
-frust trtonggek bila kna 'cerai'
-nafsu yg bergelora ketika remaja.......(*pling bahaya*)

situasi cinta monyet yg kedua ialah secara tersembunyi...hahaha...nama lainnya cinta yg diam.ad byk jenih jugak yg ni pun....

-suka sma suka tp xprnah berkata-kata....prbuatan yg mnunjukkan segala 'signal'nya...misalnya masing berbalas senyuman tatkala berjumpa/berselisih di penjuru2 blok atau di laluan2 utama ke prep petang mahupun malam,msing2 saling mncari-cari di dalam dewan makan walaupun jarak antara mereka sejauh meja makan 3 rumah sukan.tp kadang2 ianya berlarutan kepada cinta monyet secara terang terangan...

-tepuk sebelah tangan...haha2.yg ni perit cket...kna tnggung rsa sronok sorng2.tp bg aku yg ni pya stail ad nikmatnya yg tersndiri...statement aku tu dikuatkan dengan prasaan bila anda melihat buah hati anda tersenyum(tobat mnt kt org yg segak2 kn..) dr jauh duk sembang2 ngn mmber2 dia.walaupun snyum tu xjd hak mutlak anda lg tp anda rsa cukop syahdu dn 'high' dengan senyuman tu...tp klu mlampau sgt dh buleh jd zina hati...haha.kita akan selalu nk try brcakap ngn dia tp sekali kna tenung dh cukup ntuk mematikan setiap lngkah...byk bnda yg kita akan cuba ambik taw psal dia dn kekadang rasa nk sepak celah kangkang ngn mna2 lelaki yg duk menenpek kt dia.disebabkan kesegakkn dia anda merasa xlayak ntuk rapat dgn dia...tp tepuk sebelah tgn ni ad kebaikkan dia gk....cuma rsa sonok tu akan jadi stakat kt sekolah ja la(atau mgkin buleh lebih lg)...bila mai time reunion 10 11 taun lg tgok2 dh beranak 2 dn bahagia disamping suaminya..tp klu ad jodoh insyaAllah si suami itu adalah anda....ahekhekhek!!!

fuhhhh....rumitnya cinta monyet mngalahkn cinta org dewasa.haha...tp itulah pengalaman yg selalu akan ditempuhi oleh sseorng pelajar...kita suma bekas pelajar dn aku yakin kebanyakkn kita rasa sperti ap yg dinyatakan diatas.klu xrsa tu xpa la...=)




video

p/s: ungu-cinta dalam hati.antara lgu2 yg slalu aku layan sorng2...hahahah