Selamat Datang ke blog rasmi AXIS =)Association of Excellent Integrated Students SBPI Kubang Pasu
Anda dijemput menjadi pengarang!

Sesiapa yang ingin menulis dalam blog ini, sila hantar emel anda di sini : klik sini.

Friday, March 4, 2011

resepi cinta

Assalammualaikum w.b.t

penulisan kita pada kali ini ialah cara-cara untuk main masak-masak. mesti anda suma teringat kan masa kecik-kecik dulu..maen ngn teman ketika kecil.hehe....mai besaq tengok2 dah segak,menawan dan mercik dah kan....nak ngorat segan.tp xpa...mari kita fokuskan pada resipi kita pada hari ini...

bahan2 nya ialah:

bahan utama:
1 cubit pandangan mata berkualiti tinggi
2 gelas ayat2 manis
stengah mangkuk wang ringgit bernot rm 50
beberapa sudu teh gaya yg mnarik dan fesyen terkini
200 ml air luahan hati

bahan hiasan:
sifat romantik yg ditumbuk halus
100 gram daun bercabang keimanan
50 gram kemampuan tanggung ja
wab
3 hirisan tolak ansur


cara-cara:

pertama sekali msukkan dalam 2 3 sudu teh gaya yg menarik dan fesyen terkini dalam besen harian.biasakan mencubit dengan cubitan mata yg brkualiti tinggi.tandakan pada mna2 pasangan yg dikehendaki..tunggu sehingga ad respon ya!!

seterusnya,gunakan ayat2 manis dengan sebaiknya...gaulka
n sehingga cair..jangan lupa untuk laburkan beberapa keping not rm 50 kedalam ramuan utama trsebut...

xlupa juga,untuk ramuan utama ini...campurkan sedikit air luahan rsa yg shahdu untuk mnambah kan lg rsa cinta yg sdia ad..

untuk hiasan..kita msti taburkan sedikit sifat romaktik ye...tp pastikan ianya dicincang dan boleh dirasa dgn tekstur yg sgt dalam.tp jgn lupa pula...un
tuk kesan jangka masa panjang...letakkan keimanan yg b
erperisa supaya lebih mantap.dapatkan kemampuan tanggung jawab ye...ad dua jenis sbenarnya ya...pertama secara zahir mnakala yg kedua ialah secara batin...pastikan lnghkap kedua-duanya ya...supaya masakan anda nnti kekal indah..pacakkan sedikit hirisan tolak ansur...supaya tiada ap2 kecacatan yg berlaku di masaka
n anda nanti.

akhir sekali, panaskan lafaz nikah dengan ditingkat kan suhunya kepada 4 org saksi dan seorang wali..masakkan dgn lafaz pernikahan yg sah...sedia untuk di nikmati..

jika anda menggunakan bahan yg diambil dengan cara yang halal...insya Allah produk yg akan di luahkan nanti lebih semi-solid,tahan lama kekenyangannya,dan lebih nikmat.

akan tetapi jika masakan anda di buat dengan bahan2 yg tidak halal maka produk nya lebih cair dan cepat.tak tahan lama serta kekadang terpercik secara x terkawal...

selamat mencuba ya .....= )


3 comments:

Muiz Nasrallah said...[Reply to comment]

terpercik tu aku tak tahan tu.. haha! terbaek tokki pahlawan lagenda semarak cinta guaq!

si pencari nafkah said...[Reply to comment]

haha...dalam taik ad kacang..tu la stail pnulisan aku...

CescFauwaz said...[Reply to comment]

aku rasa bahan yg mngandungi not rm50 2 payah guna pon xpa,,,,......